Fotode allikad
Tänavavaate fotod pärinevad kahest allikast – Google'ilt ja panustajatelt.
Meie sisu
Google'ile kuuluva sisu juures on omistus „Tänavavaade” või „Google Maps”. Hägustame oma piltidel näod ja autode numbrimärgid automaatselt.
Teistelt panustajatelt pärit sisu
Kasutaja panustatud sisu juures on klõpsatav/puudutatav konto nimi ja mõnel juhul ka profiilifoto.
Kuidas Google tänavavaate teieni toob?
Tänavavaate piltide jagamiseks teeb meie tehniline tiim kulisside taga tõsist tööd. Heitke pilk sellele, kuidas tiim tänavavaate teieni toob.
-
1. TOIMING
Pildimaterjali kogumine
Kõigepealt tuleb meil reaalselt ringi sõita ja pildistada kohti, mida funktsiooniga Tänavavaade näidata. Pöörame suurt tähelepanu paljudele teguritele, sh ilm ja rahvastikutihedus eri piirkondades, et kindlaks määrata, kus on võimalik koguda kõige paremat pildimaterjali.
-
2. TOIMING
Piltide kokkupanemine
Fotode sobitamiseks vastava geograafilise asukohaga kaardil ühendame me autol paiknevate GPS-, kiiruse- ja suunaandurite signaalide mõõtmistulemused. See aitab meil täpselt taastada auto marsruudi ning isegi fotosid vajaduse järgi kallutada ja kokku panna.
-
3. TOIMING
Fotodest 360-kraadiste fotode loomine
Panoraamfotodes lünkade vältimiseks pildistavad kõrvutiasuvad kaamerad veidi kattuvaid fotosid ning seejärel liidame fotod kokku üheks 360-kraadiseks pildiks. Kasutame piltide töötlemiseks spetsiaalseid algoritme, mis vähendavad moonutusi liitekohtades ning muudavad üleminekud sujuvaks.
-
4. TOIMING
Näitame teile õiget pilti
Laserite pinnapeegelduste kiirus näitab meile hoone või objekti kaugust ning võimaldab luua 3D-mudeli. Kui liigute kaugemal asuvale alale, määrab 3D-mudel, milline panoraam sobib selle asukoha näitamiseks.
-
1. TOIMING
Pildimaterjali kogumine
Kõigepealt tuleb meil reaalselt ringi sõita ja pildistada kohti, mida funktsiooniga Tänavavaade näidata. Pöörame suurt tähelepanu paljudele teguritele, sh ilm ja rahvastikutihedus eri piirkondades, et kindlaks määrata, kus on võimalik koguda kõige paremat pildimaterjali.
-
2. TOIMING
Piltide kokkupanemine
Fotode sobitamiseks vastava geograafilise asukohaga kaardil ühendame me autol paiknevate GPS-, kiiruse- ja suunaandurite signaalide mõõtmistulemused. See aitab meil täpselt taastada auto marsruudi ning isegi fotosid vajaduse järgi kallutada ja kokku panna.
-
3. TOIMING
Fotodest 360-kraadiste fotode loomine
Panoraamfotodes lünkade vältimiseks pildistavad kõrvutiasuvad kaamerad veidi kattuvaid fotosid ning seejärel liidame fotod kokku üheks 360-kraadiseks pildiks. Kasutame piltide töötlemiseks spetsiaalseid algoritme, mis vähendavad moonutusi liitekohtades ning muudavad üleminekud sujuvaks.
-
4. TOIMING
Näitame teile õiget pilti
Laserite pinnapeegelduste kiirus näitab meile hoone või objekti kaugust ning võimaldab luua 3D-mudeli. Kui liigute kaugemal asuvale alale, määrab 3D-mudel, milline panoraam sobib selle asukoha näitamiseks.
Kuhu me suundume?
Sõidame tänavavaateautoga läbi paljude riikide, et pakkuda teile pilte, mis täiustavad teie kasutuskogemust ja aitavad teil avastada ümbritsevat maailma. Vaadake loendit riikidest, kus järgmisena sõidame või teekondi kaardistame.
Piirkond | Ringkond | Aeg |
---|---|---|
{[value.region]} | {[value.districts]} | {[value.datestart| date:'MM/yyyy']} - {[value.dateend| date:'MM/yyyy']} |
Asjaolude tõttu, mis ei allu meie kontrollile (ilm, teesulud jne), võib alati juhtuda, et meie autod ei tegutse või on vaja teha teatud muudatusi. Arvestage ka, et kui nimekirjas on konkreetne linn, võib see hõlmata väiksemaid autosõidu kaugusele jäävaid linnu.
Kus oleme käinud?
Sinised piirkonnad kaardil näitavad, kus tänavavaade on saadaval. Üksikasjade vaatamiseks suumige sisse või sirvige sisu meie veebisaitidel ja rakendustes.
Google'i tänavavaate sõidukipark
Sirvige meie Tänavavaate sõidukiparki.
-
Tänavavaate auto
Praeguseks oleme käinud pika tee alates teenuse käivitamisest USA-s 2007. aastal. Oleme laiendanud oma 360-kraadiseid fotosid nii, et need hõlmavad asukohti kõigil seitsmel kontinendil.
-
Tänavavaate trekker
Trekker võimaldab Tänavavaates esitada rohkem kohti üle kogu maailma – selliseid kohti, kuhu auto, traiki, käru või mootorsaaniga ei pääse. Oleme varustanud seljakoti kaamerasüsteemiga. Teisaldatav süsteem võimaldab teha fotosid isegi kitsal ja rahvarohkel pinnal manööverdades või kohtades, kuhu pääseb ainult jala. Oma esimese fotokogu pildistasime seda tehnikat kasutades Arizonas Suure kanjoni karmil ja kaljusel maastikul.
-
Tänavavaate käru
Kui rühm kunstisõpradest Google'i töötajaid tahtis minna Tänavavaate tehnoloogiaga kogu maailma muuseumidesse, pidime välja töötama süsteemi, mis mahuks hõlpsasti läbi muuseumiuste ning sobiks askeldamiseks skulptuuride ümber. Selle esimese siseruumidesse tehtud rünnaku tarvis tuli kogu vajalik tehnika sobitada väiksemale alusele – selleks sai käsikärule monteeritud kaamerasüsteem, millele antigi nimeks Käru. Käru abil on kogutud vaateid muuseumidest, aga ka muudest siseruumidest, näiteks Valgest Majast ja staadionitelt.
-
Tänavavaate mootorsaan
Veel mõtlesime, et Tänavavaate kaamerad oleks tore viia mäenõlvadele. Paari nädalalõpu jooksul suutis tiim paigaldada funktsiooni Tänavavaade jaoks vajaliku varustuse mootorsaanile, kasutades paari kahetollist lauda, teipi ja mõnda lisakõvaketast, mis tuli keerata suusajopedesse, et need külmas vastu peaksid. Suusatajad, lumelaudurid ja lumeräätsadega matkajad võivad nüüd avastada nii Whistler Blackcombi mäge kui ka ümbritsevate suusakuurortide mägist ja lumist maastikku.
-
Tänavavaate kolmerattaline sõiduk
Kitsaste tänavatega linnade jaoks tuli meil leida sõiduk, mis on Tänavavaate trekkeri kandmiseks piisavalt tugev. Selleks et sõita mööda kitsaid tänavaid, leidis meie tiim Indoneesiast suurepärase lahenduse – mootorratta Selis Robin. Tutvustame Tänavavaate kolmerattalist sõidukit. Sellele sõidukile on spetsiaalselt paigaldatud lisamast, mis aitab Tänavavaate trekkeril tasakaalu säilitada.