Reklaamimine

Tänu reklaamimisele on Google ning mitmed kasutatavad veebisaidid ja teenused tasuta. Näeme kõvasti vaeva, et reklaamid oleksid turvalised, tagasihoidlikud ja võimalikult asjakohased. Näiteks ei näe te Google'is hüpikreklaame ning peatame sadade tuhandete väljaandjate ja reklaamijate kontod, mis rikuvad igal aastal meie eeskirju – sh reklaame, mis sisaldavad pahavara, võltskaupade reklaame või reklaame, mille eesmärk on teie isiklikke andmeid kuritarvitada.

Kuidas kasutab Google küpsiseid reklaamimises?

Küpsised aitavad reklaamimise tõhusamaks muuta. Küpsisteta on reklaamijal keerulisem sihtrühmani jõuda või teada, kui palju reklaame näidati ja mitu klikki saadi.

Paljud veebisaidid, näiteks uudistesaidid ja blogid, teevad Google'iga koostööd, et külastajatele reklaame näidata. Koostöös partneritega võime küpsiseid mitmel eesmärgil kasutada, näiteks vältida teile sama reklaami korduvat näitamist, tuvastada ja lõpetada klikikelmus ning näidata reklaame, mis on tõenäoliselt asjakohasemad (nt teie külastatud veebisaitidel põhinevad reklaamid).

Talletame oma logidesse kirje esitatud reklaamide kohta. Need serveri logid sisaldavad tavaliselt teie veebipäringut, IP-aadressi, brauseri tüüpi, brauseri keelt, päringu kuupäeva ja kellaaega ning ühte või mitut küpsist, mis võivad teie brauseri tuvastada. Talletame neid andmeid mitmel põhjusel, millest kõige olulisem on meie teenuste parandamine ja meie süsteemide turvalisuse säilitamine. Muudame need logiandmed anonüümseks, eemaldades osa IP-aadressist (pärast 9 kuu möödumist) ja küpsiste teabe (pärast 18 kuu möödumist).

Meie reklaamimisküpsised

Partnerite aitamiseks reklaamimise ning veebisaitide haldamisel pakume mitmeid tooteid, sh AdSense, AdWords, Google Analytics ja valik DoubleClicki brändiga teenuseid. Kui külastate mõnes Google'i teenuses või mõnel muul saidil või rakenduses lehte või näete reklaami, mis kasutab üht nendest toodetest, võidakse teie brauserisse saata mitmesuguseid küpsisefaile.

Need võivad olla määratud mitmel domeenil, sh google.com, doubleclick.net, googlesyndication.com või googleadservices.com või meie partnerite saitide domeen. Mõned meie reklaamitooted lubavad partneritel koos meie teenustega kasutada ka teisi teenuseid (näiteks reklaamide mõõtmis- ja aruandlusteenus). Need teenused võivad teie brauserisse saata oma küpsisefaile. Need küpsised määratakse nende domeenidest.

Vaadake lisateavet Google'i ja meie partnerite kasutatavate küpsisefailide tüüpide ning selle kohta, kuidas neid kasutame.

Kuidas reklaamimisküpsiseid juhtida?

Kuvatavate Google'i reklaamide haldamiseks ja isikupärastatud reklaamidest loobumiseks saate kasutada reklaamiseadeid. Isegi kui loobute isikupärastatud reklaamidest, võite ikka näha reklaame, mis põhinevad sellistel teguritel nagu IP-aadressi põhjal tuletatud üldine asukoht, teie brauseri tüüp ja otsinguterminid.

Paljusid ettevõtete küpsisefaile, mida kasutatakse veebis reklaamimiseks, saate hallata ka mitmes riigis isereguleerimisprogrammide raames loodud tarbijate valikutööriistade abiga, nt USA-põhine aboutads.info valikute leht või EL-is saadaval olev Your Online Choices.

Lisaks saate hallata küpsiseid oma veebibrauseris.

Muud reklaamimises kasutatavad tehnoloogiad

Google’i reklaamimissüsteemid võivad selliste funktsioonide jaoks nagu interaktiivsete reklaamivormingute kuvamine kasutada muid tehnoloogiad (sh Flash ja HTML5). Võime näiteks kasutada IP-aadresse teie üldise asukoha tuvastamiseks. Lisaks võime valida reklaame teie arvuti või seadme kohta käiva teabe, nt teie seadme mudeli, brauseri tüübi või seadmes leiduvate andurite (nt kiirendusmõõtur) põhjal.

Asukoht

Google'i reklaamitooted võivad saada teie asukohaandmeid eri allikatest või tuletada neid eri allikate põhjal. Teie üldise asukoha võime näiteks tuvastada IP-aadressi abil, täpse asukoha võime aga saada teie mobiilseadmelt. Võime tuletada teie asukoha ka otsingupäringute põhjal. Samuti võivad veebisaidid või rakendused, mida kasutate, saata meile teavet teie asukoha kohta. Google kasutab asukohateavet reklaamitoodetes demograafilise teabe tuletamiseks, et muuta teile esitatavad reklaamid asjakohasemaks, mõõta reklaamide toimivust ja esitada reklaamijatele koondstatistikat.

Reklaamiidentifikaatorid mobiilirakenduste jaoks

Teenustes, kus küpsisetehnoloogia ei pruugi olla saadaval (näiteks mobiilirakendustes), võime kasutada tehnoloogiaid, mille funktsioonid sarnanevad küpsisefailide omale. Mõnikord seob Google mobiilirakendustes reklaamimiseks kasutatava identifikaatori samas seadmes oleva reklaamiküpsisega, et koordineerida reklaame mobiilirakendustes ja mobiilibrauseris. See juhtub näiteks siis, kui näete rakenduses reklaami, mis avab mobiilibrauseris veebilehe. Samuti aitab see meil täiustada reklaamijatele esitatavaid aruandeid, mis kampaaniate toimivust näitavad.

Mobiilseadme rakendustes isikupärastatud reklaamidest loobumiseks järgige allolevaid juhiseid.

Android

  1. Avage Google'i seaded (asukoht oleneb teie seadmest).
    1. Eraldi rakendus nimega Google'i seaded
    2. Kerige peamises rakenduses Seaded alla ja puudutage valikut Google
  2. Puudutage valikut Rakendused
  3. Lülitage sisse valik Loobu huvipõhistest reklaamidest

iOS

Seadmed operatsioonisüsteemiga iOS kasutavad Apple'i reklaamiidentifikaatorit. Kui soovite identifikaatori kasutamisel võimalike valikute kohta lisateavet saada, avage seadmes rakendus Seaded.

Mis määrab selle, milliseid Google'i reklaame ma näen?

Kuvatava reklaami määramisel arvestatakse paljusid tegureid.

Mõnikord põhineb teile esitatav reklaam teie praegusel või varasemal asukohal. Teie IP-aadress aitab tavaliselt tuvastada teie ligikaudse asukoha. Seega võite näha saidi YouTube.com avalehel teie riigis peagi esilinastuva filmi reklaami. Samuti võivad otsingutermini „pitsa” tulemused hõlmata teie linnas asuvaid pitsakohti.

Vahel põhineb reklaam lehe sisul. Kui vaatate aiandusnõuannete lehte, siis võite näha aiatööriistade reklaame.

Mõnikord võite veebis näha ka reklaame, mis põhinevad teie rakenduses või Google'i teenustes tehtud toimingutel, või rakendusesiseseid reklaame, mis põhinevad teie veebitegevustel, või reklaame, mis põhinevad teie muudes seadmetes tehtud toimingutel.

Vahel näete lehel reklaami, mida esitab Google, aga mille on valinud mõni teine ettevõte. Näiteks võite olla registreerunud ajalehe veebisaidil. Ajaleht saab teie edastatud teabe põhjal otsustada, milliseid reklaame teile näidata, ning ajaleht saab nende reklaamide edastamiseks kasutada Google'i reklaami esitamise teenuseid.

Ka Google'i toodetes ning teenustes, sealhulgas otsingus, Gmailis ja YouTube'is, võite näha reklaame, mis põhinevad teabel, näiteks teie e-posti aadressil, mille reklaamijatele esitasite ning mida reklaamijad seejärel Google'iga jagasid.

Miks ma näen Google'i reklaame toodete kohta, mida olen vaadanud?

Võite näha varem vaadatud toodete reklaame. Oletame, et külastate golfikeppe müüvat veebisaiti, aga ei osta esmakordsel külastamisel ühtegi golfikeppi. Veebisaidi omanik soovib võib-olla õhutada teid saidile naasma ja soovitud kaupa ostma. Google pakub teenuseid, mille abil veebisaidi haldajad saavad sihtida reklaame inimestele, kes on nende lehti külastanud.

Selle võimaldamiseks loeb Google juba brauseris olevat küpsisefaili või lisab selle brauserisse siis, kui külastate golfisaiti (eeldusel, et küpsisefailide lisamine on brauseris lubatud).

Kui külastate mõnda Google'iga koostööd tegevat saiti, mis pole üldse golfiga seotud, siis võite näha nende golfikeppide reklaami, sest teie brauser saadab Google'ile sama küpsise. Meie omakorda võime selle küpsise abil esitada teile reklaami, mis julgustab teid golfikeppe ostma.

Google võib teie golfisaidi külastust kasutada ka selleks, et näidata teile isikupärastatud reklaame hiljem, kui Google'ist golfikeppe otsite.

Seda tüüpi reklaamidele kehtivad ka piirangud. Näiteks ei luba me reklaamijatel valida vaatajaskonda tundliku teabe põhjal, nagu tervisega seotud andmed või usulised veendumused.

Lisateave Google'i reklaamide kohta.